Незначителна облачност 20 °C
Реклама — Зона 3 (728x90)
Рекламите се зареждат само от haskovo.net
Хасково България Светът Обяви Видео eTV

Шоколадът стимулира мозъка по специален начин

4,340 прегледа

Американски учени за пръв път наблюдаваха ефекта от консумацията на какао върху мозъчната дейност, съобщи сп. "Сианс е авнир".

Резултатите от изследването показват, че консумацията на шоколад не само има съдоразширяващ ефект, но и стимулира концентрацията на вниманието.

"Шоколадът стимулира и активира мозъка по специален начин", заяви ръководителят на изследването.

Лари Стивънс от университета на Северна Аризона. Трябва все пак да се отбележи, че то е поръчано от производителя на шоколад "Хърши".

122-ма участници на възраст между 18 и 25 години похапнали смес от черен шоколад с 60-процентно съдържание на какао и Л-теанин - аминокиселина в състава на зеления чай, която има ободряващ ефект. Кръвното им налягане и мозъчната им дейност били изследвани веднага след дегустацията и 60 минути по-късно.

Било констатирано незабавно понижаване на кръвното им налягане.

Участниците били подложени също на електроенцефалография – технология, която позволява да се изследва електричната и неврофизиологична активност на мозъка посредством захванати за черепа електроди. Резултатите показали, че след дегустацията някои мозъчни зони, свързани с концентрацията на вниманието, са по-активни. Въпросната активност била проверена в рамките на когнитивни тестове.

"Л-теанинът е впечатляващ продукт, който понижава кръвното налягане и е свързан с онова, което наричаме алфа вълни в мозъка - отбеляза Стивънс. - Казахме си, че ако шоколадът повишава артериалното налягане, а Л-теанинът го понижава, то Л-теанинът може да противодейства на свързания с кръвното налягане ефект от консумацията на шоколад в краткосрочен план."

Предишни изследвания също показаха, че умерената консумация на шоколад има благотворен ефект върху здравето.

Какаовите зърна съдържат голямо количество флавоноиди – антиоксиданти със силни противовъзпалителни свойства от семейството на полифенолите.

Резултатите от изследването са публикувани в NeuroRegulation.

Видео по темата

Източник: Vesti.bg
Сподели
Реклама — Зона 16 (728x90)
Рекламите се зареждат само от haskovo.net

Facebook коментари

Коментари в сайта (0)

Все още няма коментари. Бъди първият!